Choď na obsah Choď na menu

7 tipov, ako ešte pred Vianocami vylepšiť svoje stránky

Rozvášnené davy ľudí v supermarketoch, všadeprítomná dýchajúca, niekedy až fučiaca vianočná atmosféra, voňajúce punče v rôznych kútoch miest alebo niekedy až gýčovité svietiace a blikajúce dekorácie. Áno, Vianoce klopú na dvere.

Poďte s nami využiť posledných pár pracovných dní pred sviatkami pokoja a vylepšite si svoje webové stránky. Ako na to?


sablony.jpg1) Vyskúšajte nové šablóny

V uplynulom roku sme pre Vás pripravili hneď štyri nové šablóny pre Vaše stránky. Tmavú Galaxiu, Zápisník, Magazín a Metro. Spolu s Trendom patrí medzi takzvane responzívne šablóny - to znamená, že sa prispôsobia zariadeniu, na ktorom sú pozerané - či už je to smartphone, tablet, notebook, počítač alebo televízia.

Dôležité je tiež spomenúť, že šablóny môžete vo svojom ovládacom centre (položka Design) prepínať bez toho, aby ste prišli o obsah stránok.


2) Zamyslite sa nad použitými modulmi

Keď sa pozriem na najpoužívanejšie moduly, vidím omrvinkovu navigáciu, štatistiky, rss, fulltextové hľadanie alebo archív. Ide o moduly, ktoré by na väčšine stránok nemuseli byť.

Omrvinkova navigácia - modul, ktorý návštevníkovi stránok ukáže, kde sa práve nachádza - máte natoľko rozsiahle stránky, aby bol potrebný?

Štatistiky - osobne informácie o návštevnosti stránok považujem za dôvernejšiu informáciu, ako rodné číslo. Jedná sa o čísla, ktoré sú dôležité pre správcu stránok (ten ich vidí aj bez modulu v ovládacom centre), návštevníkov takmer nezaujímajú a konkurencia z nich môže všeličo vyčítať. Navyše, ak to so stránkami myslíte vážne, dávno na nich máte Google Analytics!

RSS - Veľa návštevníkov nevie, čo to je, a kto to vie, vie, ako tento zdroj aktuálnych informácií z Vašich stránok nájsť aj bez modulu.

Fulltextové vyhľadávanie a Archív - podobne ako omrvinkova navigácia má zmysel na veľmi rozsiahlych stránkach, e-shopoch a tam, kde pravidelne prispievate aktuálnymi článkami.

moduly.jpg

 

Naopak by sme nemali zabudnúť na často chýbajúce moduly:

Portrét - obrázok v šablónach umiestený v hornej časti bočného panela. Veľmi pekne dokáže spestriť stránky a spríjemniť tak ich prechádzanie.

Obľúbené odkazy - sú miestom, kde môžete umiestiť napríklad odkazy na Vaše sociálne profily. Nenechajte sa odradiť nevzhľadným nadpisom modulu - rovnako ako všetky ostatné systémové texty aj ho môžete zmeniť v Ovládacom centre stránok - Nastavenie - Rozšírené - Jazykové verzie - Čeština> Upraviť. Čo tak nadpis "My na sociálnych sieťach"?

Kontakt - je asi najdôležitejší modul - ako inak prehľadne vložiť na stránky kontakt na ďalšie otázky, než pomocou modulu?

alebo Posledné fotografie - rovnako ako u odkazov môžete zmeniť nadpis napríklad na "Aktuálne od nás" alebo "Z miesta činu". Spestria Vám stránky podobne ako už spomínaný Portrét.

Moduly môžete zapínať a vypínať v Ovládacom centre stránok v položke Design - Moduly.


3) Naformátujte text, minimálne na úvodnej strane

To, že by mali byť texty zaujímavé a čitateľné, bez gramatických chýb a štylistických nejasností, pútavé a presvedčivé, je asi jasné.

Zároveň by ale mali byť dobre štruktúrované a prehľadné, rozdelené do odsekov, členené pomocou odrážok, ak je to potrebné, poprekladané nadpismi, ktoré zaujmú na prvý pohľad a napovedia, čoho sa týka nasledujúci text, odseky by mali byť skôr kratšie než dlhšie.

Pozrite sa na nasledujúce obsahy úvodnej stránky, zamyslite sa, ktorý je lepší, a potom ich porovnajte so svojimi stránkami.

obsah.jpg

Možno by ju chcelo trochu upraviť. Čo myslíte?

 

nevitejte.jpg

 

4) Nevítajte 

"Ahojte! Vitajte na našich stránkach! Sme mladá a dynamická spoločnosť s osobným prístupom ku každému zákazníkovi."

To bolo 10 sekúnd a stále návštevník nevie, čo mu stránka ponúka. Škoda hovoriť, pekne o tejto téme píše Slovotepec [cz].

 

 


5) Aktualizujte svoj web

Nie je nič horšie, než aktuálne informácie na webe. Sú tu prakticky dve možnosti - buď všetky aktuality z webu skryte, alebo prispievajte pravidelne. Návštevníci by na prvom mieste nemali vidieť viac ako mesiac starú aktualitu.


6) Nadeľte si vlastné fotky

Siahnite si na srdce - odkiaľ máte na svojom webe obrázky? Kde ste ich vzali? Bohužiaľ veľa našich užívateľov hľadá obrázky na Googlu. Naraziť na nich môžete hneď niekoľkokrát.

Najväčší problém bude s autorským zákonom - vďaka použitému obrázku môžete dostať až desaťtisícové pokuty. Pritom získať vlastné obrázky nie je až taký problém.

- Najlepší spôsob je vlastné nafotenie, či už obyčajným foťákom, alebo profesionálnou zrkadlovkou, vlastnými silami alebo viac či menej profesionálnym fotografom. Vlastné fotky sú najdôveryhodnejšie a vzrastú aj v očiach návštevníkov stránok.
- Ďalšou možnosťou je využitie fotobanky. Napríklad na photodune.net môžete kúpiť snáď milióny kvalitných fotiek už od jedného dolára. Výber je naozaj pekný a môžete potom v pohode spať, bez strachu z pokuty od autora fotiek.
- Poslednou, ale rozhodne zaujímavou možnosťou, je fotobanka pexels.com. Jedná sa asi o najväčšiu databázu fotiek od najštedrejších fotografov, ktorí za použitie ich fotiek nechcú žiadnu odmenu, ani zmienku.

photodune-11276542-taking-photo-on-mobile-phone-xs.jpg


7) Otestujte to!

Vy ste ten človek, ktorý presne vie, kde čo na Vašich stránkach nájde. Skúste ale osloviť niekoho, kto Vás a Váš business úplne nepozná, a dajte mu úlohu, aby na webe našiel potrebné informácie na objednanie služieb. Ide všetko plynule a bez zadrhnutiu? Dokáže nájsť všetky informácie a kontakt pre prípadné ďalšie otázky? Alebo bude lepšie niektoré informácie zvýrazniť, doplniť a upraviť?


PS: Veselé Vianoce!

 

Komentáre

    Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.