Choď na obsah Choď na menu

6 krokov ako úspešne naštartovať nový biznis

head-clanek.png

Už nejakú dobu premýšľate, že skončíte v zamestnaní a stanete sa nezávislým? Rozhodne vás nečaká prechádzka ružovou záhradou, ale zvládli to ostatní, tak prečo nie práve vy? Až sa dostanete do stavu, keď ste pripravený prijať prvého zákazníka, ste tu správne – poďme ho uloviť!


1. Pripravte si prehľadný a jednoduchý web

01.png

Zvládnete to sami

Či už predávate gyros na námestí, opravujete autá alebo pomáhate v domácnosti ako hodinový manžel. Zamyslite sa nad tým, čo vaši potencionálny zákazníci chcú vedieť? Zabudnite na frázu ako „sme mladá, dynamická spoločnosť“, „individuálny prístup ku každej zakázke“ alebo „komplexné služby“ – to je snáď automatické, nemyslíte? Navrhnite si čo najjednoduchší, stručný a kvalitný web s informáciami, ktoré návštevníci hľadajú. Ostatné nechajte konkurencií.

Uznajte:
a) Sme mladá dynamická spoločnosť zaoberajúca sa opravami osobných a úžitkových automobilov všetkých značiek. Ku každému autu pristupujeme individuálne a tak si môžete by istý, že u nás bude ako v bavlnke.
b) Hoďte starosti za hlavu a vaše auto zverte nášmu servisu.

Z obidvoch textov ste pochopili, čo firma ponúka – a vás baví čítať dlhé odstavce? Naozaj potrebujete odborníka, alebo to zvládnete sami?

 

Nepotrebujte web za stotisíc, poďte rásť s nami

Jednou z najväčších výhod eStránok je, že nemusíte čakať na žiadneho programátora až vám na webe spraví požadované úpravy. Všetko si spravujete sami a naviac vás neprekvapí žiadny ďalší výdaj za úpravu, ktorá nebola na začiatku spolupráce dohodnutá.

Skúste eStránky na 30 dní úplne zadarmo a uvidíte sami, že práca s webom je naozaj jednoduchá.

Buďte pánom svojho webu!

 

Vytvořit stránky

 

 

2. Nastavte si Google Analytics

02.pngDvakrát meraj, jedenkrát rež

Meranie návštevnosti webových stránok je základom úspechu a je dobré nastaviť si ho od prvého dňa. Nástroj Google Analytics vám poskytne cenný náhľad na vašich návštevníkov. V kamennom obchode môžete zákazníkov sledovať, ako sa správajú, čo robia, čo ich zaujíma.  Na webe ste bez Google Analytics v podstate slepí.

 

Nastavenie cieľov

Viete, kto je vás zákazník? Potom by ste mali vedieť, čo hľadá a po webe ho pomocou tlačidiel a odkazov viesť tak, aby zistil to, čo hľadá a tiež to, čo sami chcete aby vedel.

V Google Analytics potom môžete pomocou nastavenia cieľov zistiť, koľko návštevníkov naozaj vašu cestu webov nasleduje a celkovo zo všetkých dostupných dát stránky ďalej upravovať. 

 

03.png3. Naštartujte sociálne siete

Budujte svoje meno

V dnešnej dobe sú ľudia zvyknutí na sociálnych sieťach s firmami komunikovať a vy tak môžete pomerne jednoducho získať spätnú väzbu a zistiť, kde máte medzery, čo vám ide a čo naopak vylepšiť.

Najskôr by ste si mali ujasniť aspoň hrubý plán, ako budete na sociálnych sieťach vystupovať a čo budete zdielať. Majte na pamäti niekoľko vecí:

  • Na sociálnych sieťach komunikujete s ľuďmi,
  • Skôr ako čokoľvek publikujete, spýtajte sa sami seba, či by vás to ako fanúšika firmy zaujímalo,
  • Zaujímavá grafika alebo videa sú atraktívnejšie ako textové statusy,
  • Rýchlosť reakcie je aj tak dôležitejšia než jej kvalita.

 

Sociálne siete vám môžu výrazne pomôcť, ale na druhú stranu vás môžu úplne zraziť. Riešte všetky požiadavky, kritiku, poznámky a dotazy. Vždy sa nájde niekto, kto vám chce skaziť dobrú náladu alebo riešiť problém, ktorý sa môže vyskytnúť. Snažte sa preto riešiť problémy svojich zákazníkov a prípadnú kritiku s úplne chladnou hlavou. 

Nikdy sa nehádajte so zákazníkmi. 

 

Koľko jazykov vieš, toľko krát si človekom tu neplatí

Facebook, Twitter, Google+, Instragram, Youtube, Pinterest, LinkedIn, Foursquare sú asi najpoužívanejšími sociálnymi sieťami ve Slovenskej republike. To ale neznamená, že musíte byť aktívny na všetkých. 

Kvalita nad kvantitou. Určite bude lepšie, keď sa budete venovať jednej alebo dvom sieťam na 100%, ako byť na všetkých a v celkovom dojme budú pôsobiť neaktívne. 

 

04.png4. Mrknite sa na kľúčové slová a SEO

V prvom rade analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov je dôležitou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Vďaka správnemu výberu kľúčových slov pomôžete Googlu, Zoznamu a ďalším vyhľadávačom pochopiť čo robíte, predávate a ponúkate. Na oplátku vás vyhľadávače odmenia zviditeľnením vo vyhľadávaní. 

Analýzou kľúčových slov sme sa zaoberali v 4.časti našej SEO príručky. (CZ)

 

Sú pre vás vyhľadávače dôležité?

Skôr ako sa ponoríte do rozsiahlej  problematiky optimalizácie pre vyhľadávače, zamyslite sa nad skutočnou potrebou byť na prvých pozíciách. Pomocou nástrojov AdWords a Sklik môžete jednoducho zistiť, či niekdo váš obor, vaše služby alebo produkty vyhľadáva.

Pokiaľ uznáte, že vyhľadávanosť vašich kľúčových slov je pre vás zaujímavá, zmysel to mať bude. V opačnom prípade bude lepšie sa zamerať na iné spôsoby získavania návštevníkov. Napríklad PPC reklama, sociálne siete alebo off-line propagácia. 

 

05.png5. Dotiahnete marketing a propagáciu

On-line

Dôkladne merané webové stránky s kvalitným obsahom. Optimalizované pre vyhľadávače a naštartované sociálne siete. Dobrý začiatok!

Pre rýchlejší štart môžete uvažovať o reklamnej kampani – či už na Zozname alebo na Googly. Výhodou týchto (PPC) kampaní, ako už skratka Pay Per Click napovedá je, že platíte až za človeka, ktorý skutočne navštívi vaše stránky. 

Ďalšia ale určite nie posledná možnosť je reklama na Facebooku. Asi vám neunikne, že vaše príspevky, ktoré zdielate na svojej stránke nevidia zďaleka všetci fanúšikovia. To je bohužiaľ, alebo možno bohu vďaka cieľ Facebooku – chce, aby ste za väčší obsah príspevkov platili. Čo sa vám môže vyplatiť. Minimálne to stojí za skúšku. 

 

Off-line

Internet je veľký, ale reálny svet je väčší. Vypnite na chvíľu monitor a žite so svojím biznisom. Rovnakú službu ako reklama na internete vám urobí reklamné tričko, ktoré budete nosiť, samolepka na aute, v ktorom jazdíte alebo malé či väčšie reklamné predmety, ktorými potešíte svoje okolie, ktoré vás bude na oplátku propagovať.

 

6. Spustite to!

06.png

 

Na akú tému sa máme v ďalšom článku zamerať?

 

Komentáre

    Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.